
OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE DLA SALONÓW FRYZJERSKICH
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (OWH) dotyczą stosunków gospodarczych polegających na sprzedaży produktów marki Wella Professionals z portfolio Salon Professional przez Orbico Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, Oddział Salon Professional (dalej jako ORBICO) klientowi będącemu osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub spółką, której działalność gospodarcza polega na świadczeniu usług fryzjerskich bądź kosmetycznych (dalej jako Klient).
2. Warunki handlowe dla marek dystrybuowanych przez Orbico Salon Professional1, Wella Professionals Care2 oraz Nioxin3 są zróżnicowane w zależności od wartości obrotu realizowanego przez Klienta na wszystkich markach dystrybuowanych przez ORBICO.
3. Rabaty stałe powiązane zostały z przedziałami obrotowymi netto realizowanymi przez Klienta w okresach kwartalnych.
4. Promocje marketingowe dostępne będą jako dodatek ponad rabat stały.
5. Zakupy produktów dystrybuowanych przez ORBICO będą objęte programem lojalnościowym organizowanym przez ORBICO, jeżeli dany Klient zadeklarował udział w programie lojalnościowym.
6. ORBICO, deklaruje, że kolejne marki komplementarne dołączone do portfolio będą doliczane do realizacji deklarowanego obrotu. ORBICO zastrzega sobie możliwość zmiany treści OWH w przypadku wprowadzenia do portfolio nowych marek komplementarnych.
§ Postanowienia dotyczące sprzedaży w serwisach marketplace
1. Produkty marek Wella Professionals (Wella Professionals, Londa Professional, Nioxin, Sebastian Professional, SEB Man, System Professional Classic, System Professional Diamond) zakupione od ORBICO nie mogą, pod rygorem określonym poniżej, być odsprzedawane ani oferowane do sprzedaży w serwisach typu e-marketplace pod marką Amazon.
2. Ponadto Klienci są zobowiązani by informować każdego swojego bezpośredniego klienta biznesowego, któremu sprzedają wyżej wymienione produkty o ograniczeniu, o którym mowa w punkcie powyżej i uzyskać od każdego takiego klienta zobowiązanie do nienaruszania niniejszego ograniczenia oraz do podjęcia wszelkich rozsądnych kroków w celu zapewnienia przestrzegania ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
3. Każde naruszenie ograniczenia lub zobowiązania wyrażonego w powyższych punktach będzie miało konsekwencje w postaci braku uprawnień do korzystania ze specjalnych ofert promocyjnych proponowanych ponad bazowy rabat wynikający z obowiązującej między stronami umowy, wykreślenia z programu lojalnościowego oraz braku uprawnień do jakiegokolwiek zaległego lub przyszłego rabatu pozafakturowego wynikającego z obowiązującej między stronami umowy.
4. ORBICO zastrzega sobie prawo do ubiegania się o sądowe zabezpieczenie roszczeń w celu zapobieżenia dalszemu naruszaniu ograniczenia, o którym mowa w pkt. 1. Strony niniejszym uzgadniają, że naruszenie tego ograniczenia stanowi istotne naruszenie uprawniające ORBICO do zakończenia współpracy dotyczącej produktów ze skutkiem natychmiastowym.
5. Żadne z postanowień niniejszego paragrafu nie powinno być interpretowane jako zakazujące Klientowi ORBICO lub jego klientowi odsprzedaży produktów marek Wella Professionals we własnych sklepach internetowych lub reklamowania się w Internecie.
§ Rabaty na zakup produktów dystrybuowanych przez ORBICO
1. Wysokość rabatu na zakup produktów dystrybuowanych przez ORBICO, za wyjątkiem produktów marki Wella Professionals Care i Nioxin, zależna jest od kwartalnej wartości obrotów netto realizowanych na wszystkich markach dystrybuowanych przez ORBICO, obliczonych od wartości zakupu produktów tych marek według cen cennikowych netto, obowiązujących w dniu złożenia zamówienia, które naliczane będą każdorazowo na fakturze lub innym dokumencie księgowym wystawianym przez ORBICO, po faktycznie zrealizowanych zamówieniach, który w przypadku nieosiągnięcia przez Klienta zadeklarowanej wysokości obrotu może ulec zmianie.
2. Klientom którzy dokonują zakupu produktów o których mowa w ust. 1, na podstawie bieżących zamówień, a z którymi ORBICO nie łączy umowa o współpracy, z obrotem kwartalnym poniżej 7 500 zł netto po rabacie, przysługiwać będzie automatycznie rabat stały 45%.
3. Weryfikacja osiągniętego przez Klienta poziomu obrotu następuje po zakończeniu kwartału. Jeżeli wysokość obrotu osiągnięta w danym kwartale powoduje zmianę poziomu rabatu, nowa stawka rabatu obowiązuje dla zamówień składanych od następnego kwartału po kwartale, w którym uzyskano obrót uprawniający do zmiany poziomu rabatu. W przypadku Klientów z którymi ORBICO łączy umowa o współpracy handlowej, zmiana rabatu nastąpi na podstawie odpowiedniego aneksu.
TABELA NR 1
Minimalna wysokość rocznego obrotu netto | Minimalna wysokość kwartalnego obrotu netto po rabacie | Wysokość rabatu stałego |
> 30 000 | > 7 500 | 47% |
> 60 000 | > 15 000 | 48% |
> 90 000 | > 22 500 | 49% |
> 120 000 | > 30 000 | 50% |
> 180 000 | > 45 000 | 51% |
§ 3 Rabaty na zakup produktów marki Wella Professionals Care oraz Nioxin
1. Wysokość rabatu na zakup produktów marki Wella Professionals Care oraz Nioxin zależna jest od kwartalnej wartości obrotów netto realizowanych na wszystkich markach dystrybuowanych przez ORBICO obliczonych od wartości zakupu produktów tych marek według cen cennikowych netto, obowiązujących w dniu złożenia zamówienia, które naliczane będą każdorazowo na fakturze lub innym dokumencie księgowym wystawianym przez ORBICO, po faktycznie zrealizowanych zamówieniach, który w przypadku spadku lub wzrostu obrotów może ulec zmianie.
2. Klientom, którzy dokonują zakupu produktów o których mowa w ust. 1, na podstawie bieżących zamówień, a z którymi Orbico nie łączy umowa o współpracy, z obrotem kwartalnym poniżej 5 000 zł netto po rabacie, przysługiwać będzie automatycznie rabat stały 40%.
3. Weryfikacja osiągniętego przez Klienta poziomu obrotu następuje kwartalnie. Jeżeli wysokość obrotu osiągnięta w danym kwartale powoduje zmianę poziomu rabatu, nowa stawka rabatu obowiązuje dla zamówień składanych od następnego kwartału po kwartale, w którym uzyskano obrót uprawniający do zmiany.
TABELA NR 2
Minimalna wysokość rocznego obrotu netto w zł | Minimalna wysokość kwartalnego obrotu netto po rabacie | Wysokość rabatu stałego |
> 20 000 | > 5 000 | 42% |
> 30 000 | > 7 500 | 44% |
> 60 000 | > 15 000 | 47% |
§ 4 Termin płatności
W stosunku do Klientów, z którymi ORBICO łączy umowa o współpracy handlowej jak również Klientów, którzy dokonują zakupu na podstawie bieżących zamówień, zastosowanie znajdą terminy płatności wyszczególnione w Tabeli Nr 3, przy czym:
1. Ostateczna decyzja co do terminu płatności jak i innych warunków handlowych dotyczących danego Klienta (np. w zakresie wysokości przyznanego limitu kredytowego) zostaje podjęta przez ORBICO w oparciu o historię współpracy z danym Klientem, jego sytuację finansową oraz obowiązujące w ORBICO procedury wewnętrzne.
2. Poziom 0 wskazany w Tabeli Nr 3 dotyczy nowych Klientów, których działalność gospodarcza na rynku fryzjerskim lub kosmetycznym jest krótsza niż rok, wobec których zmiana poziomu (terminu płatności) na inny jest możliwa dopiero po półrocznym okresie współpracy przy założeniu dobrej historii płatności.
TABELA NR 3
Wartość zamówienia w zł (po rabacie + VAT) | Termin płatności w dniach | |
Poziom 0 | bez względu na wielkość zamówienia | 15 |
Poziom A | 450,00 do 2 000,00 | 30 |
Poziom B | 2 000,01 do 6 000,00 | 30/60 |
3. Po wcześniejszym wybraniu opcji „COD – cash on delivery” podczas składania zamówienia Klient zobowiązany jest uregulować płatności przelewem bankowym lub gotówką do 6000 złotych do rąk kuriera podczas dostawy. W indywidualnych przypadkach ORBICO może wyrazić zgodę na płatność kartą płatniczą u Doradcy Handlowego wyposażonego w terminal POS.
§ 5 Postanowienia końcowe
1. Jeżeli nie uzgodniono inaczej, stosuje się niniejsze OWH w wersji obowiązującej w dniu złożenia zamówienia. Ogólne Warunki Handlowe są publikowane i dostępne do pobrania na stronie internetowej https://salonprofessional.pl/warunki-handlowe. Ogólne Warunki i ich zmiany obowiązują po ich opublikowaniu na stronie internetowej wskazanej powyżej od daty widniejącej w nagłówku Ogólnych Warunków i obejmują stosunki prawne powstałe od tej daty.
2. W pozostałych sprawach nieuregulowanych w OWH ani w treści Umowy zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego.
3. Wszelkie spory, jakie mogą wyniknąć z Umowy, jej niewykonania lub nienależytego wykonania, będą rozwiązywane przez strony polubownie, co oznacza zobowiązanie do prowadzenia negocjacji w dobrej wierze, a nie zapis na sąd polubowny. W przypadku braku możliwości dojścia do porozumienia w ciągu 30 dni od wystąpienia sporu, sprawę rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby ORBICO jako sąd wyłącznie właściwy.
*Wella Professionals, Londa Professional, Nioxin, System Professional Classic, System Professional, Sebastian Professional, SEBMAN
**Wella Professionals Care: Invigo, Elements, Oil Reflection, Fusion, Nutricurls, Color Motion, Ultimate Repair
***Nowy Nioxin po relaunch
Załącznik do pobrania